47 produkter fra

Arena 3 45 28

Dine filtre:
47 produkt(er)Sortér efter:Mest populærePris: lav-højPris: høj-lav
47 produkt(er)

Arena-mærket blev skabt af sportsvisionæren Horst Dassler, søn af grundlæggeren og præsidenten for Adidas France. Under sommer-OL 1972 var Dassler til stede i poolen, da Mark Spitz vandt sine historiske 7 medaljer. Dassler var sammen med resten af verden forbløffet over, at Spitz ikke kun var den første atlet, der vandt 7 guldmedaljer i en olympiade, men han satte også 7 nye verdensrekorder på samme tid. Dassler begyndte straks at lægge planer om at skabe et vandsportsfirma og skabte det nye svømmemærke kendt i dag som Arena.

I 1973, blot et år efter legene, lancerede Arena sin første linje af konkurrencebadedragter med introduktionen af Skinfit®. Det nye ultralette materiale vejede kun 180 gram og var designet til at klæbe til svømmerens krop som en anden hud.

Dassler vidste, at sportssponsorering var nøglen til brandets succes, så som forberedelse til de kommende olympiske lege begyndte Arena at tilmelde sig andre individuelle atleter, som kunne give feedback om produktdesign og udvikling. nye produkter og også på samme tid , skabe forventninger til vandsport. I 1976 var Arena-atleter og produkter klar til de Olympiske Lege i Montreal. Blandt medlemmerne af det originale Arena Elite Team var verdensmestre som Mark Spitz (USA), Novella Calligaris (ITA), Steve Furniss (USA), David Wilke (UK), Shirley Babashoff (USA), Gary Hall (USA), Klaus Dibiasi (ITA), Ulrika Knape (SWE) og Maxine †Miki†King (USA). Det hårde arbejde fra både atleterne og Arena for at forberede sig til de Olympiske Lege i Montreal gav pote, og Arena Elite-holdet vandt utrolige 44 olympiske medaljer. To år senere, ved verdensmesterskaberne i Vestberlin, vandt atleter, der brugte Arena-produkter, i alt 62 medaljer, næsten 75 % af det samlede medaljeantal, og slog 9 verdensrekorder. Medlemmer af det oprindelige hold satte i alt 83 verdensrekorder.

Ved OL i Seoul 1988 blev det nyeste Arena Elite Team-medlem Matt Biondi den anden svømmer til at vinde 7 medaljer i et OL. Tæt på at matche Spitz' medaljerekord var 5 af Biondis 7 medaljer guld, og 4 af dem blev vundet med verdensrekordtider.

I begyndelsen af 1990'erne var Arena klar til at lancere endnu et betydeligt teknologisk fremskridt: AquaRacer, som var designet til at holde svømmere til at glide gennem vandet med sin ekstra glatte finish og enestående pasform med den mest maksimale bevægelsesfrihed. I 1997 gjorde Arena Design & Development-teamet det igen og efterlod alle målløse med udgivelsen af X-Flat, et materiale, der var endnu tyndere, blødere og mere lettere end AquaRacer. Med en vægt på 25 % lettere end noget andet materiale, der blev brugt til konkurrenceprodukter, indvarslede X-Flat det, der skulle komme i år 2000. Samtidig fortsatte Arena Elite Team med at rekruttere nye svømmetalenter, der skulle blive alle- tid verdensmestre. Dens medlemmer omfattede talenter som Alexander Popov og Franziska van Almsick, to af de dominerende svømmere på verdensscenen i 1990'erne.

Arenas indsats for at gå ud over alle fastsatte grænser bragte verden to store teknologiske gennembrud: Powerskin (2000) og Powerskin X-Treme (2004). Powerskin-teknologien blev flagskibet for den nye generation af elite helkropsbadedragter, da de nye dragter næsten helt dækkede atletens krop.

Arenas filosofi er, at alle atleter er drevet til at vinde, være på et podie eller opnå deres personlige rekorder, det ultimative mål er altid sejr. Arena-mærket har det samme drive. Siden Arena-grundlæggeren Horst Dassler begyndte sit eventyr, har Arena været fokuseret på at vinde. Dens mål er at styrke og fremme vandsport gennem en kontinuerlig forfølgelse af hold med atleter, der inspirerer, og leverer produkter, der opfylder og overgår deres forventninger. Og med mere end 30 års praksis har det etableret en kadence blandt atleter og dets produkter.


Kategorier relateret til Arena 3 45 28